Lees voor

Klachtencommissie

Wanneer u een klacht heeft proberen wij dit samen met u op te lossen. Bent u niet tevreden met onze oplossing voor uw klacht? Dan verwijzen wij u naar de Klachtencommissie. 


Wanneer kunt u een klacht indienen bij de Klachtencommissie?

Om een klacht in te kunnen dienen bij de Klachtencommissie moet u aan een aantal voorwaarden voldoen. Deze zijn:

  • de klacht moet ten minste een keer eerder schriftelijk of per email zijn voorgelegd aan Woonzorg Nederland of de plaatselijke stichting;
  • Woonzorg Nederland moet de mogelijkheid hebben gehad de klacht af te handelen;
  • de klacht moet uitvoering van beleid betreffen.
  • Klachten over de inhoud van het beleid worden doorgestuurd naar de Raad van Bestuur;

En de klacht mag daarnaast niet:

  • Een bezwaar betreffen tegen: uitspraken van instanties zoals de Huurcommissie of de Rechtbank, een aangezegde huurverhoging, verhoging van het voorschot servicekosten, de hoogte van de afrekening van de servicekosten.
  • Een verzoek betreffen om huurverlaging, tijdelijke huurverlaging i.v.m. gebreken of achterstallig onderhoud, toetsing van all-in prijs, toetsing van de hoogte van de huurprijs voor het 1e half jaar, toetsing van de nieuwe huurprijs na woningverbetering, en overige zaken waarin de Huurcommissie bevoegd is.
  • De inhoud betreffen van een burenklacht.

Als uw klacht aan bovenstaande voorwaarden voldoet kunt u gebruik maken van het formulier hieronder. Als uw klacht niet aan bovenstaande voorwaarden voldoet en u toch een klacht indient, neemt de Klachtencommissie uw klacht niet in behandeling.